Autor |
Tre¶æ |
Crimson Creation Quest System |
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 29 |
05.10.2006 16:19:46 muj brachol pracuje pszy gierkach rpg i moge go poprosic zeby zrobil qesty, jak chcecie to piszcie na moje gg. wymysla on tesz ruzne dodatki do gierek wienc jak cos to piszcie albo dam wam jego gg |
|
Andre
ranga: Gracz
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 28 |
05.10.2006 17:58:34 Popieram ideê, przy czym pozwolê sobie zauwa¿yæ, i¿ Vex totalnie osra³ pomys³ mój o nazwie kodowej Lochy. E? |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 28 |
05.10.2006 19:01:14 VeX: a czemu Szacunek zdobywany u ró¿nych Zleceniodawców nie mia³by siê "sumowaæ"? Owszem - mo¿na u ka¿dego mieæ osobn± "opiniê" i rozwijaæ siê "równolegle" ale to chyba za du¿o (i nie do koñca potrzebnie) komplikuje.. ?
Lewleo: nie wiem jakie za³o¿enia Questów w szczegó³ach ma Vex ale ja "intuicyjnie" widzia³em to do¶æ prosto:
1. Znajdujesz lub kupujesz od kogo¶ Questa (item: Zwój)
2. ten Quest jak ka¿de inne zadanie ma :
a/ " Poziom Trudno¶ci" - próg SZACUNKU zgromadzonego przez postaæ we wcze¶niejszych prostszych Questach wymagany ¿eby Zleceniodawca "zechcia³" powierzyæ jej trudniejsze zadanie;
b/ "Warto¶æ" - ilo¶æ punktów Szacunku, któr± mo¿e zyskaæ (po udanym zakoñczeniu Zadania) lub straciæ (je¶li podejmie siê Zadania które oka¿e siê za trudne i go nie wykona);
c/ "Z³oto" - ilo¶æ z³ota, które postaæ zarabia po udanym wykonaniu Zadania;
d/ "XP" - ilo¶æ punktów do¶wiadczenia dla postaci po udanym zakoñczeniu Questa (nie powinna moim zdaniem spadaæ je¶li Zadanie siê nie powiedzie);
f/ ew. "Termin" - do kiedy trzeba ukoñczyæ zadanie (raczej w dniach ni¿ w godzinach - zgadzam siê z lewleo.. to nie "maraton" niektórzy pracuj±/ucz± siê itp.. ;] )
e/ ew. "Nagroda" - w niektórych Questach przedmiot (unikalny lub nie - w zale¿nosci od "Trudno¶ci" Questa) który postaæ otrzymuje dodatkowo po udanym zakoñczeniu Zadania;
3. Je¶li chcesz wykonaæ Questa a Twój "SZACUNEK" jest wy¿szy lub równy "Trudno¶ci" tego zadania - odwiedzasz "Karczmê"/"Zleceniodawcê" i podejmujesz siê wykonania. Wtedy "Zwój" znika (nie mo¿esz ju¿ go sprzedaæ) a gracz robi swoje - wykonuje Questa
4. Je¶li nie chcesz wykonaæ Questa (jest za ³atwy/za trudny/cokolwiek) mo¿esz nie odwiedzaæ "Zleceniodawcy" tylko:
a/ "Zwój" trzymasz w Schowku i czekasz a¿ zdobêdziesz wiêcej "Szacunku"..
b/ oddajesz/sprzedajesz "Zwój" z Zadaniem komu¶ innemu..
5. Koñczysz Questa
a/ skutecznie -> dostajesz z³oto/XP/ew. Nagrodê i oczywi¶cie zyskujesz "Szacunek" ("Warto¶æ" Questa)
b/ " prze...a³e¶ stary" ;] -> dostajesz... nic ;] i oczywi¶cie tracisz "Szacunek" ("Warto¶æ" Questa)
.. VeX - jak to widzisz..? |
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 28 |
05.10.2006 21:24:13 glorm ma racje
po co sobie utrudiniaæ z szacunikem u ka¿dego zleceniodawcy inny, wg. mnie szacunek to co¶ jak renoma
przecie¿ stali bywalcy (je¶li dobrze pamiêtam) karczmy na pewno wymieniaj± siê informacjami...
a to dodaje realizmu chyba... nie?
a z czasowych to mo¿e jednak zrezygnujcie
i co z graczami na hi lvl??
jak questy wejd± bêd± musieli robiæ banalnie ³atwe zanim dojd± do tych sêsownych...
troche to zniechêcaj±ce... |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 28 |
05.10.2006 21:43:59 dla mnie nie by³oby w tym nic "zniechêcaj±cego".. tak jak wszyscy tak wysokopoziomowe postacie musz± te¿ najpierw zyskaæ sobie "opiniê".. W koñcu nikt w CC nie zrobi³ jeszcze nigdy ¿adnego Questa.. ;) |
|
toxyczny
ranga: Gracz
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 22:35:44 ja chce questy :D przezajebisty pomysl! |
|
toxyczny
ranga: Gracz
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 22:39:16 i lista questow mogla by byc, ile wykonales ile nie czy cos. |
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 5 |
05.10.2006 22:46:22 o questach polegaj±cych na zabijaniu stworów oraz doj¶ciu do "¶ci¶le okre¶lonego miejsca" a tak¿e karczmie ju¿ pisa³em. Nie wspomina³em jeno o reputacji/szacunku. Cieszê siê ¿e Vexorius chce zacz±æ je robiæ. |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 22:47:24 Glorm: nie podoba mi siê takie podej¶cie do tematu questów. Powinny zawieraæ w sobie trochê fabu³y, ze dwa zdania z odrobin± humoru. Rozumiem, ¿e wed³ug Ciebie questy mia³yby byæ same w sobie generowane losowo, albo sprowadzone do minimum. To uczyni³oby je strasznie bezdusznym mechanizmem. Jeszcze raz powiem, ¿e zamkniêcie questa w formie zwoju powiêksza rynek, ale zabija cechy rpg, indywidualizm. Poniewa¿ jednak handel questami nakrêci wiêcej osób na kredyty spodziewam siê takiego rozwi±zania przez adminów : \
... a mo¿e tylko ja to tak widzê i wcale nie mam racji : )
|
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 5 |
05.10.2006 23:00:11 kto mia³by dostêp do questów, jakby siê je zdobywa³o. Rozumiem ¿e w karczmie ale mia³yby byæ dostêpne dla ka¿dego i czy by³yby limitowane? Pojawia³yby siê w karczmie na zasadzie akcesoriów czyli kto pierwszy ten lepszy? Szybko wytworzy³aby siê czo³ówka graczy z odpowiednio wysok± "reputacj±" która zdominow³aby questowy rynek. |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 23:07:28 huxley: Je¶li dobrze rozumiem, questy mia³yby byæ znajdowane w trakcie eksploracji, a nastêpnie przynoszone do karczmy w celu "odpalenia" |
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 5 |
05.10.2006 23:08:12 na moje oko system questów z K.U.L.T.u by³by tu idealnym wprost rozwi±zaniem. Posiada on jednak jeden minus, potrzebni s± ludzie chc±cy questy pisaæ, chyba ¿e chcecie krótkie historyjki z równie krótkimi cornerami. |
|
ranga:
¦wiat: Atlantis
Posty: 5 |
05.10.2006 23:13:37 lewleo: po co te zabiegi? Questy powinny byæ "obierane" w karczmie ale na rozs±dnych zasadach umo¿liwiaj±cych zabawê ka¿demu kto zechce. Je¶li kto¶ gra w K.U.L.T dobrze wie o co mi chodzi. Tam system questów jest idealny ale sporo osób siê nad nim namêczy³o a pomóc móg³by w³a¶ciwie ka¿dy gracz z wyobra¼ni±. Potrzebne s± tylko rozs±dne cornery i odpowiednia ilo¶æ forbearsów. |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 23:16:59 Co do kultu, to ja wolê KN¯, z niczym zwi±zanym z rpg mi siê to nie koja¿y. Ale gdyby kto¶ zaproponowa³ na przyk³ad mi pisanie questów, to bardzo chêtnie :D
|
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
05.10.2006 23:37:35 lewleo: nie to mia³em na my¶li.
Wcale nie chcia³bym ¿eby Questy sprowadziæ do ikonki "zwoju" (click i koniec..) To co napisa³em w ostatnim poscie to tylko propozycja "systemu" - taki skrajnie uproszczony zacz±tek "algorytmu". W trakcie wykonywania samego Questa mo¿e siê przecie¿ dziaæ cokolwiek.. Eksploracja, walki, polowania..
O "formie" i fabularnej tre¶ci questów wiêcej napisa³ VeX otwieraj±c temat: "Zadania bêd± mog³y polegaæ na np. u¶mierceniu okre¶lonych stworów na zlecenie dla fikcyjnych postaci w grze, które zostan± wprowadzone. Do tego dochodzi polowanie na graczy, konkretne przedmioty i docieranie do ¶ci¶le okre¶lonych miejsc..."
Jak dla mnie - brzmi super. |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
06.10.2006 07:30:49 a mo¿e umo¿liwiæ graczom zlecanie questów innym? takich prostych typu: znajd¼ i dokop temu czy tamtemu... ? |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
06.10.2006 13:16:45 cichykojot ja mysle ze na poczatek to zabardzo skomplikowane by bylo niech najpier zrobia podsate czyli questy i szacunek karczme itp.itd. (i nie ukrywajmy sie napewno beda jakies bugi kture bedzie trzeba naprawic i gdy wtedy questy beda idealnie zrobione i nie bedzie w nich zadnych buguw mozna zaczac jakies dodatki;D |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
06.10.2006 13:19:15 jestem za glormem szacunek lepiej zeby byl ogulny |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
06.10.2006 14:29:43 Jestem scepycznie nastawiony do pomysu karczmy, kilku bohaterów niezale¿nych i szacunku u nich. Ich istnienie zwiêkszy schematyczno¶æ questów, w których bêd± musia³y powta¿aæ siê za ka¿dym razem te same elementy. Lepiej zachowaæ questy jak najbardziej niezale¿ne, pozostawiaj±c sobie woln± rêkê do tworzenia fabu³ questów. |
|
ranga:
¦wiat: Karmazynowa Wyspa
Posty: 5 |
06.10.2006 19:04:35 No nareszcie to o czym marzylem moze stac sie prawda brawo dla panow administratorow i mam nadzieje ze hit sie wezmie za to z ambicja i pasja.Questy sa bardzo wazna czesci takich gier jesli nie najwazniejsza.Ciesze sie ze jest to juz w wyzszej fazie planowania i mam nadzieje ze efekt tego bedze bardzo dobry.Dzieki Questom bedzie sie jeszcze lepij i przyjemniej gralo a wiem jak niektore wykonane questy moga przyniesc naprawde spora satysfakcjeJa osobiscie chcialbym zamiescic jak wg mnie powinien wygladac podzial questow.No wiec:
-Przejscie z punktu A do B zabicie jakiegos potwora badz odnalezienie jakiejs rzeczy tudziez rosliny badz zaginionego czlowieka i powrot do A
-Eskortowanie okreslonej osoby do wskazanego miejsca
-Odnalezienie kilku rzeczy jakiegos zaginionego artefaktu badz rzecz(np komplety poteznej zbroji) i jej zlozenie i oddanie osobie zlecajacej badz zatrzymanie tej rzecz
-Ochrona jakiejs wioski przed kilkoma fazami okreslonej sily potworami(zadanie moze byc wykonywane przez kilku graczy naraz)
-Eksplorowanie jakis ruin ,zamkow, podziemi wtedy pr moglby kosztowac od 0,05 do 0,15pr w celach podanych powyzej wtedy mozna by bylo zmienic widok mapy
-rozne prace wykonywane przez okreslony czas np sprzedanie npc-om wszystkich rzeczy danych przez zlecajacego quest itp prace moglyby one byc wykonywabne w okreslonym limicie czasowym
Na razie nie mam innych pomyslow moze to latwo powiedziec trudniej zrobic i moze nie wszystkie questy da sie wykonac do tej gry ale mam nadzieje ze niektore moje pomysly nie sa zle i sztampowe i chociaz aby jeden zostal wprowadzony do gry mam nadzieje ze pomoglem chociaz troche .JESLI POWTORZYLEM JAKIES POMYSLY TO Z GORY PRZEPRASZAM.
|
|